sound

visit bil

Sunday, October 28, 2012

Lawan Nafsumu

Sejak masuk tempat nie dah banyak yang berubah.Semuanya berubah.Cume satu benda yang aku sendiri tengah berperang dengan nafsuku.Pergaulan...Pergaulan dengan siapa?mestilah insan yang bernama lelaki.Kalau boleh aku tak mahu ada rasa cinta aku pada mereka meskipun perasaan cinta itu lumrah yang Allah sendiri cipta untuk hamba-hamba nya.bagi ku tidak cukup rasa cintaku kepada Allah dan rasul ku.maka,tidak layak bagi ku mencintai insan yang belum menjadi yang halal untuk ku.. yup,normal kalau kita jatuh cinta.memang itu lumrah..yup,aku dah jatuh cinta.tapi,aku tengah berlawan.berlawan menghalang nya dari datang pada diri aku..
aku pernah tanya seorang rakan nie.perlukah sy unfriend orang sy suka tu.
kawan pon cakap."tak perlu"
aku sendiri yang kene kuat untuk menghalang semua itu dari datang pada diri aku.




sememang nya susah untuk ku melupainya,tetapi aku perlu melupai nya untuk mencapai target yang aku sendiri inginkan.bagi aku..biar rasa cinta itu Allah kurniakan bila aku mampu untuk menerimanya dengan bakal imam ku nanti..kerana kini aku masih muda,masih banyak tanggungjawabku pada keluarga,masih banyak yang aku perlu hadapi,semua kerana aku tidak bersedia menempuhinya.

ramai remaja sekarang cakap  couple tu best...couple tu menyeronokkan..sebab ada orang sayang..ade orang care pasal ke...tapi,semua tu haram!HARAM!so,perlu ke nak berkasih sayang dengan yang tidak halal meskipun dengan sepupu..


yup,itulah perjuangan aku sekarang.menolak segala cinta dunia yang pembohong..remaja senang nak tertipu dengan godaan...tambah-tambah umur macam aku nie..so,diri sndiri yang kene kuat untuk tolak semua tu.
moga Allah sentiasa memberi kekuatan kepada ku untuk menempuh dugaan cinta manusia ini...
amin.. :)
so,fight with your nafsu!! chaiyok2.!

1 comment:

  1. yup, saya pun rasa mcm tu. remaja skrg kena pandai jaga diri drpd godaan cinta dsb. setujuk :D

    ReplyDelete