sound

visit bil

Saturday, June 15, 2013

S.A.H.A.B.A.T

Assalamualikum...Alhamdulillah ada juga kesempatan untuk meng update blog ni setelah sekian lamanya tidak meng update. sibuk bagaikan seorang pemimpin..

Alhamdulillah sepanjang perjalanna hidup mencari ilmu,Allah memberikan rezeki yang cukup dan tidak putus-putus..Dan sehingga hari ini masih menhirup udara yang segar dan mampu berdiri meneruskankan perjuangan sebagai seorang mahasiswa.

Cuti semesti yang begitu panjang membuatkan hati mula rindu pada sahabat-sahabat sebilik,sekuliah,sekatil semua se..Alhamdulillah juga sahabat yang lama terlah bersahabat semasa di zaman sekolah dapat berjumpa melepaskan kerinduan bersama meskipun ade yang tidak sempat untuk berjumpa...
insyaAllah Allah akan aturkan masa yang lebih baik dan lebih sesuai untuk kita bertemu ya sahabat..


yang tidak berkesempatan untuk jumpa kita jumpa raya nanti..insyaAllah.. :)

sebenarnya hati tidak sabar nak balik ke KIPSAS. bertemu sahabat-sahabat yang gelak tawa bersama..makan bersama. tambah nak ramadhan nie. boleh ke masjid bersama. teringat asa sem satu dulu pergi masjid dengan kawan baru..makan sama-sama solat sama-sama..


masjid yang amat dirindui untuk pergi bersama sahabat.

Sabda Rasulullah s.a.w yang maksudnya: “Tiga perkara yang boleh mengeratkan persahabatan dengan saudaramu iaitu memberi salam apabila bertemu dengannya dan menyediakan tempat duduknya dalam sesuatu majlis serta panggillah ia dengan nama yang paling disenanginya.”

[ Riwayat Al-Tabrani ]


“Sebaik baik sahabat di sisi Allah ialah orang yang terbaik terhadap temannya dan sebaik baik jiran di sisi Allah ialah orang yang terbaik terhadap jirannya.”
(Hadis riwayat al-Hakim)


semoga sahabat-sahabat saya terus menjadi sahabat sehingga ke syurga yang sentiasa memperbaiki segala kesalahan antara satu sama lain.. tidak kira sahabat di zaman sekolah rendah,sekolah menengah mahupun kipsas..yang penting kita sahabat sampai ke syurga.. insyaAllah...



4 comments:

  1. Alhamdulillah :) berkwanlah kerana Allah..berkwan elok2..cntik betol masjid 2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. syukran..rumah Allah sememangnya cantik.. :) insyaAllah.. berkawan hingga ke syurga.. :)

      Delete
  2. sahabat yg baik adalah sahabat yang membawa kita ke jalan Allah...salam perkenalan..huk3.

    ReplyDelete